2 Şubat 2014 Pazar

Çıplak ve Yalnız - Hamdi Koç - Doğan Kitap

Çıplak ve Yalnız



BKMKitap - Ergün Aksungur Yorumladı:

   
   Çıplak ve Yalnız, Hamdi Koç’un yeni kitabı raflarda yerini bulur bulmaz öyle ses getirdi ki, kayıtsız kalmak ne mümkün! Genç ve çapkın Mesut Akarsu’nun maceralarını kahkahalarla okuyacağız derken, roman doğaüstü olaylar, geçmişe gömülen utanç dolu sırlar ve vicdan üzerine bolca düşündürmesi ile okuyucuyu ters köşeye yatırıyor. Türkiye'nin yakın tarihine ayna tutması da bonusu. Tarihimizle yüzleşme mevzusunda çok hassas davrandığını itiraf ediyor Hamdi Koç bir söyleşisinde. Onca esrar ve trajedi arasında, Hamdi Koç’un kitaplarından alışık olduğumuz temiz Türkçe ile yazılmış ironi ve beraberinde gelen gülümseme duygusu ihmal edilmemiş şükür ki, “demirden leblebiyi” yutabiliyorsunuz. Ve başlarda kişiliğini sığ bulduğumuz kahramanımız Mesut Akarsu, kitap ilerledikçe nasıl da bizi utandırıyor! 
   Hamdi Koç tembel okuyucu istemiyor; her biri birbirinden sağlam yazılmış karakterleri çözmeye çalışırken bize de görev düşüyor.
   İşte kitabımız böyle başlıyor: 
   - Amcam ölünce ilk bana...

Kitap Hakkında:

   Hayatın adil davrandığı bir kadın veya erkeğe henüz rastlamadım. İstediğini almak kalbin kaderi değil.


   “Küçük ve yalnız” olduğunu sanan bir kahramanın “büyük ve kanlı” bir geçmişe yaptığı yolculuk…

   Amcam ölünce ilk bana haber verdiler. İnanmadım. Olmaz öyle şey, dedim. Oldu valla, dediler, amcan öldü. Ya tabii ki ölmüştür, ayrı konu, ama ilk bana haber verdiğinize inanmıyorum, dedim. İnan, dediler, ilk sana haber verdik. Sustum ve benimle konuşan nefesin arkasındaki boşluğu dinledim. Yalan olsa bir hışırtısı, bir kıpırtısı, bir şeysi mutlaka duyulurdu. Doğru söylüyorlardı. Cidden amcam ölmüştü ve ilk bana haber veriyorlardı. Çok duygulandım. Hayatımda ilk kez bir konuda ilk akla gelen isim oluyordum. Peki, dedim, teşekkür ederim. Gururum okşandı. Bunu hiç unutmayacağım. Ayrıca hepimizin başı sağ olsun. Ölenle ölünmez. Allah geride kalanlara sabır filan. Ben müsaadenizle gidip biraz ağlayayım.

    İyi geceler.
    
Telefonu kapattım.

   Çıplak ve Yalnız son sayfasına dek elinizden bırakamayacağınız sarsıcı bir roman.


Yazar Hakkında:

   Hamdi Koç Fatsa’da doğdu. Kabataş Erkek Lisesi’nde, bir süre ODTÜ’de okudu. İÜ İngiliz Dili ve Edebiyatı’nı bitirdi. 2002 yılında yayımlanan romanı Melekler Erkek Olur ile Türkiye’nin en çok okunan yazarları arasına girdi. Çiçeklerin Tanrısı, İyi Dilekler Ülkesi, Bir Eski Kocanın Öğleden Sonrası yazarın diğer romanlarıdır.


Kitap Hakkında Çıkan Haberler

  * Dünya Kitap Dergisi’nin yirmi bir yıldır verdiği gelenekselleşmiş Yılın En İyileri - 2013 Yılın Telif Kitabı ödülü

   Erendiz Atasü, Refik Durbaş, Doğan Hızlan, Selim İleri, Deniz Kavukçuoğlu, İlknur Özdemir, Faruk Şüyün, Feyzan Top ve Dünya Temsilcisi’nden oluşan seçici kurul, Yılın Telif Kitabı ödülünü Hamdi Koç’un Doğan Kitap’tan çıkan Çıplak ve Yalnız adlı yapıtına oy çokluğuyla verdi.








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder